loading...
پایگاه اینترنتی هزارتو
سحر نظری بازدید : 39 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)

كارآگاهان پليس پايتخت بعد از گذشت بيش از هفت ماه عامل جنايتي را به دام انداختند كه اواخر اسفندماه گذشته زني را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود. به گزارش اعتماد، معماي قتل زني 30 ساله با ضربات...


كارآگاهان پليس پايتخت بعد از گذشت بيش از هفت ماه عامل جنايتي را به دام انداختند كه اواخر اسفندماه گذشته زني را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود.

به گزارش اعتماد، معماي قتل زني 30 ساله با ضربات چاقو به گردن، شكم و پهلو در خانه خود 24 اسفندماه سال 1391 پيش روي كارآگاهان قرار گرفت. سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران در اين باره گفت: ابتدا ماموران كلانتري 144 تهرانپارس از ماجراي كشف جسد اين زن باخبر شدند و با شروع تحقيقات محلي تيم جنايي وارد محل و بررسي‌ها آغاز شد.

براساس اين گزارش كارآگاهان وقتي دريافتند كه مقتول مستاجر بوده و در حال اسباب‌كشي از خانه خود بوده تحقيقات خود را بر املاك و بنگاه‌هاي مرتبط با آن متمركز كردند تا ببينند قرار بوده اين زن به كجا نقل مكان كند و آيا در اين جابه‌جايي سرنخي وجود دارد؟

سرهنگ حاجي‌زاده در تشريح بررسي‌ها براي ردزني عامل يا عاملان جنايت گفت: با توجه به وجود آثار درگيري در داخل منزل و احتمال وقوع سرقت توسط قاتل يا قاتلان، كارآگاهان به بررسي فرضيه «ارتكاب جنايت با انگيزه سرقت» پرداخته و اطلاع پيدا كردند كه كيف دستي مقتوله به همراه طلا و جواهرات وي (يك رشته گردنبند طلا) به سرقت رفته؛ در ادامه و با توجه به عدم وجود هرگونه آثار تخرب بر روي درب ورودي منزل، فرضيه ارتكاب جنايت توسط يك آشنا در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت. همچنين تيم جنايي از طريق بررسي اظهارات همسايگان كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه آخرين بار راننده يك دستگاه خودرو پژو 206 مدل SD در زمان خروج از مجتمع آپارتماني محل سكونت مقتوله مشاهده شده كه بنا بر اظهارات اهالي مجتمع هيچكدام از ساكنين مجتمع خودروي پژو 206 مدل SD در اختيار نداشتند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده درباره خودروي 206 مدل SD و احتمال ارتكاب جنايت توسط سرنشين آن، كارآگاهان تحقيقات گسترده‌يي جهت شناسايي خودروي مذكور كرده و سرانجام اطلاع پيدا كردند كه يكي از مجرمان سابقه‌دار منطقه تهرانپارس به نام محمد 23 ساله به تازگي يك دستگاه خودروي 206 با مشخصات خودروي مورد نظر كارآگاهان در اختيار دارد و همزمان با تاريخ وقوع جنايت محل سكونت خود در منطقه تهرانپارس را تغيير داده است.

با شناسايي «محمد» تحقيقات گسترده پليسي جهت بررسي احتمال نقش وي در ارتكاب جنايت در دستور كار كارآگاهان اداره دهم قرار گرفت كه با اطمينان از حضور وي در محل وقوع جنايت مخفيگاه وي در منطقه شهرك مسعوديه شناسايي و روز پنجشنبه مورخه 1/8/1392 دستگير و در پاركينگ محل سكونت متهم نيز خودروي پژو 206 مدل SD كشف و توقيف شد.

متهم پس از دستگيري و انتقال به اداره دهم منكر هرگونه ارتكاب جنايت شده اما با كشف يكي از مدارك شناسايي مقتوله در مخفيگاهش به ناچار لب به اعتراف گشود و درباره نحوه آشنايي با مقتوله و ارتكاب جنايت به كارآگاهان گفت: «اواخر سال گذشته بود كه به در بنگاه املاكي در منطقه تهرانپارس مراجعه و با يكي از دوستانم كه در آنجا به عنوان مشاور املاك مشغول به كار است ملاقات كردم؛ در همين زمان خانم جواني (مقتوله) با مراجعه به بنگاه پيگير پيدا كردن يك واحد مسكوني براي اجاره بود و در حين صحبت كردن وي با مدير بنگاه متوجه شدم كه اين خانم جوان قصد دارد تا خانه را براي يك نفر اجاره كند.»

متهم درباره نحوه آشنايي خود با مقتوله و ارتكاب جنايت به كارآگاهان گفت: «به بهانه اينكه من راننده خودرو نيسان بوده و حاضر هستم تا اقدام به اسباب كشي با قيمت مناسب كنم با مقتوله آشنا شدم تا اينكه در روز حادثه به در منزل مقتوله مراجعه و به بهانه بررسي تعداد اسباب و اثاثيه و در حقيقت براي سرقت وارد خانه شدم؛ پس از اطمينان از تنها بودن مقتوله تصميم به سرقت گرفته و با چاقو شروع به تهديد مقتوله كردم اما بر خلاف انتظار مقتوله با من درگير شد و در حالي كه قصد ايجاد سر و صدا و كمك خواستن از اهالي مجتمع را داشت چندين ضربه به او زده و پس از سرقت كيف دستي و گردنبند به سرعت از خانه خارج شدم ».

سرهنگ حاجي زاده گفت:متهم معتاد به شيشه است وبراي تامين مواد دست به اين جنايت زده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 909
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 75
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 167
  • آی پی دیروز : 32
  • بازدید امروز : 248
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 506
  • بازدید ماه : 2,207
  • بازدید سال : 23,900
  • بازدید کلی : 113,512